nellyamandas.blogg.se

Bye bye Baby

Publicerad 2015-02-22 18:41:23 i Allmänt,

Typiskt att just då jag kommit hem från italien ska Annika flytta till  Innsbrück i Österrike. Där ska hon studera och bo fram till början av Juli som det ser ut nu. Idag begav hon sig med pappa ner mot helsingfors och flyger vidare på tisdag. Kvar lämnar i vanlig ordning jag och Castro, men vi är överlyckliga över att vara återförenade så det är nästan lugnt! Men om en vecka lär vi väl ha ångest över att A flyttat bort från oss.. Har hur som helst planer på att hälsa på Annika under våren.
 
Labradoren Mia i Italien må ha varit en härlig hund men ingen kommer nära Castros awesomenesslevel! Shit vad man inser vilken tur man har då man byter hund över en månad.  Jag har under våra fem och ett halvt år tillsammans aldrig varit ifrån honom mer än två veckor  (det har hänt en gång, frankike-spanien resan med Annika 2013) så när jag kom hem i fredagskväll började jag storgråta då jag såg honom igen. Jag kommer inte kunna lämna honom för mer än en månad i framtiden tror jag, han är alldeles för viktig för mig för att jag ska kunna leva med att jag skulle kunna vara tillsammans med honom men att jag inte är det. Jag vill att han ska gå vid min sida så länge vi båda andas. Givetvis inser jag att det är för mycket begärt eftersom jag inte springer 60km/h så jag lär inte hänga med alla gånger, men åtminstone inom höravstånd ifrån mitt duracellelände till hund.
 
Imorse fick jag vakna brevid Ben igen, äta frukost hemma (nästan 3 kaffekoppar och ytterligare två under dagen, hej igen koffeinberoende!)  jobba lite på kontoret och äta sen lunch med hela familjen samlad innan det blir en paus med gemensamma måltider i nästan ett halvår. Skönt att vara hemma igen! Ikväll har jag och C ännu mamma hemma men hon ska iväg imorgon under dagen hon också så då blir vi på tumis. Börjar jobba imorgon igen och ska försöka träffa lite antiloper och annat viktigt folk under veckan.
Tagga Anna L's Födelsedag!
 
Puss!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela