nellyamandas.blogg.se

En vecka kvar

Publicerad 2015-02-12 10:34:00 i Allmänt,

 
Hjälp! Jag fattar inte att det bara är en vecka kvar tills jag påbörjar hemfärden, hur kan månaden ha gått så snabbt?   Hjälp..
 
Hur som helst var jag ute med Marco och hans kompisar Dario, Bruno, Nicola och Mikey (tro det eller ej så är Nicola pojknamn och Mikey flicknamn). Vi var på en lokal raparists keikka och måste säga han var sjukt bra. Synd att han inte finns på spotify.. Jag ska kolla om jag hittar honom på youtube så ni också får höra för fasen italiensk rap är riktigt bra!
 
Igår träffade jag också min ena gamla Au Pair och hennes dotter Mia som bor i en by 100km bort, har inte sett henne sen jag var 9 år alltså över 10 år sen! Ingen är väl förvånad att jag under dagen började gråta två gånger bara för att det var så roligt att ses igen och så nostalgiskt.
 
(har fortfarande inga bildbehandligsmöjligheter så här är två direkt ur kameran, mer postar jag då jag fixat PS eller alternativt är hos PS och Lightroom hemma).
 
För att citera hennes ord: "I remember that Annika was always studying, reading and being  a good girl, and you Nelly.. Well you ware just running around being crazy. Oh my you really ware totally nuts.." 
Haha! Jag orkar inte ! 
 
Jag minns inte själv av att jag var så all over the place och handful som barn, men det har jag i efterhand fått höra av alla Au Pairer jag talat med. Lyckligtvis har de också konstaterat att jag tydligen växt upp till en människa trots ett tvivelaktigt första decennie.
 
Igår eftermiddag var vi och kollade i lite butiker. Köpte en ful, gigantisk, jättemjuk filt med Hello Kitty på från Benetton på rean, är typ beroende av den nu och kan inte gå utan den. So fluffy I'm gonna die!! Vi träffade på kusinen Stefano (breve mig på bilden längre ner) och så hälsade vi på mommo Lilly och sjöng pippilångstrump tunnaren på italienska för henne och också refrängen till låten "Sabato" som spelas här hela tiden. Och så bjöd hon på kiwfrukter, och måste konstatera kiwis är mycket godare här! 
 
Igår köpte vi också biljetter till 50 shades of gray på bio med Marco och Dario. Shit jag kommer ju seriöst dö. 50SOG på italienska i en italiensk bio?! Herre min tid..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela