nellyamandas.blogg.se

Mest spelade från min Adesso-playlist

Publicerad 2015-02-18 10:20:00 i Allmänt,

Adesso betyder just nu på Italienska och därför har min italien playlist fått just det namnet. Tänkte publicera de mest spelade låtarna från den listan här. Som ni kommer märka så har jag snöat in mig på en viss typ av musik just nu.
  1. Ahrix - Nova. Överlägset mest spelade just nu. Älskar denhär låten och passar perfekt till gymmet och som allmän fiilishöjare.
  2. Oliver Heldens- Koala. Samma kille som trollat fram Gecko, en annan grym låt i samma anda som jag haft på min springlista sen tidigare. Länkar den hit också fast just nu är nog Koalan bättre!
  3. Can't stop playing- Oliver Heldens Remix. Haha ja jag har snöat in mig lite på Oliver Heldens helt av en slump faktist men ja denhär är också grym att gymma till. 
  4. Jovanotti - Sabato. Spelas på radio här hela tiden! Har lärt mig att gilla den och sjunga delar av den vilket inte gläder Marco som avskyr låten. Åker på stryk varje gång jag sjunger den då han är i närheten men det är det värt för jag kan lyricsen till en italiensk hitlåt och jag förstår vad den händlar om. Då om nån gång måste man väl få sjunga med? Det var alltså denhär jag och Anna sjöng för Nonna-Lilly (mommo).
  5. Lorenzo Fragola (haha fragola är jordgubbe på italienska)- Siamo Uguali. Också denhär förstår jag texten i, dock  är den lite för tråkig för att jag ska anstränga mig och sjunga med. Han är alltså X-Factor Italias vinnare 2014.
  6. Chiara- Straordinario, även hon är X-Factor Italia vinnare från 2012, X-Factor vinnare verkar tydligen bli något häromkring. Spelas också mycket här just nu, lite tråkig den också men denhär är ganska lätt att uppfatta orden i så den är riktigt bra hörförståelse träning. 
  7. Carlprit- Fiesta. Den här skäms jag riktigt mycket för. Men det är inte mitt fel att italienarnas kärlek till den smittat av sig på mig och att den faktist är sådär härligt slämmig, sliskig och smaklös! Efter att min telefon dog har jag ju varit utan hörlurar och egen musik så då är det dethär jag gymmar till och shit vad de har hög volym på gymmet här! Som att man vore på en klubb typ, och alla verkar gilla musiken där för jag är den enda som har egna hörlurar när möjligheten finns. 
  8. Vigiland- Ready och Bouncer. Ni kan ju inte ha missat UFO som spelas hela tiden därhemma? Dethär är samma svenska killar. Springfiilis, någon? 
 Och så har vi ju rapparkillen som är härifrån byn också, han är riktigt bra men tyvärr finns han varken på spotify eller youtube.. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela