nellyamandas.blogg.se

The excitement of wearing a långklänning

Publicerad 2015-02-22 22:20:24 i Allmänt,

Igårkväll fick jag ju följa med Ben på ÅA's årsfest vilket innebar att jag efter två år fick plocka fram äldstesdansklänningen igen. Jag måste erkänna att jag tycker det är jätteroligt att klä mig i långklänning eftersom det känns sådär extra princessigt.
 
 Ändå är det inte helt utan grubblan och möda jag drog på mig en aftonklänning.
  • Jag köpte denhär klänningen måttbeställd i februari 2013 och märkte till min förtvivlan igår att sen dess har mina boobs förminskats ytterligare. Aj. Åtminstone har jag tappat annat fett också sen dess så det är väl lugnt.
  • Det finns massor av fördelar med att vara stark och tung, man behöver sällan be om hjälp för att öppna burkar, vem som helst kan inte bära iväg på en och man är i största allmänhet inte särskilt hjälplös. Till den långa listan med fördelar hör dock inte att man tenderar att se ut som en transvestit då man försöker klä sig feminint..
  • Varför är alla tillställningar som kräver långklänning mitt i vintern då man är som blekast och har som flest pluppisar på armarna? Och varför tänkte jag inte på det innan jag köpte mina långklänningar som är babyrosa och vit, dvs färger som kräver färg? Som tur var har jag en syster och mamma som är pålästa experter på att fake it til' you make it--> liten förbättring på 5 minuter innan klänningen ska på.
  • Har man långklänning ska man ha skor som funkar till det också. Detta innebär att ögonblicket klänningen är på binder man sig till att bära minst 13 cm klackar tills klänningen åker av igen förutsatt att man inte har en lite för kort klänning eller att man inte vill släpa trasan efter sig längs marken. För ovana fötter resulterar detta i mindre festligt resultat. Blåa tår och hälta i två dygn, någon? 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-02-23 16:00:31

SÅ FIN <3 (ps. va stark överkropp du fått, duktig!)

Svar: Tack tack Anonym! ^_^
nellyamandas.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela